Tuesday, March 17, 2009

sudirman Maya



Tok senikatanya.
Tiadaku duga bertemu lagi
Sekian lama menghilang diri
Aku terbayang kenangan datang waktu kecil dulu

Ku pimpin tanganmu di hujan lebat
Berlari riang d tengah padang
Ku tarik rambutmu kau marah padaku , manisnya waktu itu

Maya
Tak pernah ku lupa padamu
kau comel kau nakal temanku
Selalu kita bersama
Sayangku Maya, Kini kau telah dewasa
Gadis jelita sungguh manja terkenang semula

Maya
Masihkah ingatku lagi, adakah tercapai sudah hasratmu d hati
Sayang ku Maya
Terangkan padaku sayang, masih kah dikau gemar suara n nyanyianku
repeat chorus.....

10 comments:

  1. Nah lagu kesukaan ko, muss. eh eh romantik juak ko.

    ReplyDelete
  2. Mesti lah,lagu tok ngenang peristiwa kamek duak laki bini kenak timpak ujan waktu dating di long jeti dolok.Bila pulang terus on radio,tiba2 lagu tok keluar.Sampey kinek tok lah lagu tok jadi kenangan.Pernah aku becerita gan dak anak ku pasal lagu tok!

    ReplyDelete
  3. oh gya patutlah manis ngn besar kenangan ko ngn lagu tok.bini ko suka juak ngr lagu tok kah.mun duak duak suka romantik lah retinya ktak duakya.Dating d long Jeti! ih, bait sikda antu cya.Mek dolok takut gi cya. Aku suka juak lagu Sudirman , apa lagik lagu nok ada lirik , tulis nama atas batu ya. aduh , ada kenangan manis dgn lagu ya. Tauk tauk jak org zaman dolok, suka nulis nama atas batu, sekejap atas btg kayu.mun sik jadi, manas sik tentu pasal , kayu d tebang, batu d tikam ke laut. cgek gik lagu ku suka Widuri.

    ReplyDelete
  4. Salam Redy/Moss.. Lagu Arwah Sudirman ya nang mengusik jiwa, tapi aku sik ada kenangan nok macam Moss ya. Masa aku dating bini lok, kenak agak oleh Mayas ajak.......

    ReplyDelete
  5. Mayas ney nok kata kau tok Hab.Kenak mayas tok selalu ngombet kau kah?
    Redy ko tulis senikata lagu maya lam tok,boleh kah? Widuri sik payah,aku afal lagu tok.

    ReplyDelete
  6. Hab, garang gilak time dating ne ndak d agak Mayas he he.Kita dolok dating sik open gilak mcm kinek tok, kita byk makei simbel misalannya aku tek d beri gula batu HACKS, bukan sebarang ya ada retinya.Hanya Adinda Cinta Ku Sayang.ya katanya. ndak kotak rokok semua ada reti, sik tauklah time cdak Muss tok.syuk juak tek nerimak benda benda tok adalah nak ngenen ya.tetak juak bila mikir time ya.tapi time tok anak berdating makei handphone,sampei tido pun hP d atas dada, tang terkejut jak begegar lam selimut cdak.aku pikir tek cdak ngigor sampei berloyar lam tido duhal tek berchat ngn Boyfren cdak, bah mun udah jam kol 2 pagi.ih ih pening palak mikir. ya bab nak nulis senikata lagu maya tok eh, malas ku Muss eh. mata sik terang,bah. nak naip tok pun sekejap bukak sekejap pakei cermin mata,tang dengar jak ko lagu cya bah.tok weekend aku nak pegi makan makan d jom mkn d boulevard cya. embak lah keluarga semua cya.

    ReplyDelete
  7. Aku sik dapat gi sia,kerja ajak2.Kamek duak laki bini mun dengar lagu tok suk sekali.Ada kenangan yang nyuroh mek duak sik dapat lupak.Apa2 seni kata lam lagu semua nya berkaitan.

    ReplyDelete
  8. adeh, lemahlah aku nengar ya.aku sik kempang ati nak mutus rasa org tengah sentimental gtok eh.bah kaktoklah aku merik senikata lagu tok.sabar lok cya. sementara ya embaklah anak bini gi makan makan citarasa malaysia nun. ambik cuti sehari bah.jgn giya bukan selalu pesta tok d Miri.

    ReplyDelete
  9. Nah dah ada senikata d atas nun. duhal bini ko dari kecik lah ko tauk ngn nya O. eh eh mcm pelakun industanlah taduak berlari lari kat jeti, eh tempat bahaya d embak ko Muss eh, nasib sik gugok lam aik.bertarit rambut indah,n ndak buak ari .mun aku manaslah aku mun org muda narit rambut aku, sakit bah he he pelentei Muss. dapat juak aku bayangkan peristiwa manis taduak laki bini dating tok eh. Mcm ya lah, jaga bini bait bait insyaAllah dpt pahala besar d sisi Allah.

    ReplyDelete
  10. Terimak kaseh gan kau diah,you are my best friend in this world cayak lah.Suk aku dapat belagu bila nangar seni kata nya ada lam tok.Tehibor rasa ati aku bila ku maca nya.Terasa berada pada zaman nok maseh begerek marek he,he,he.

    ReplyDelete